„Az embernek olyan műveltséget, testi – lelki kondíciót adni,
hogy ura s ne terméke legyen a maga teremtette világnak.”
/Nagy László/
A Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai István tagintézménye alapfokú 8 osztályos képzést biztosít.
Az idegen nyelvek tanítását tekintve választható a német és az angol nyelv. Az emelt szintű angol nyelv tanítása 2010. szeptember 1 – je óta lehetséges felmenő rendszerben az első osztálytól.
Az iskola által nyújtott sajátos tárgyaink, tevékenységeink a dráma, a báb, a mesefoglalkozás, a furulya, az énekkar, a néptánc, a vöröskeresztes elsősegélynyújtás és csecsemőgondozás, a 2. idegen nyelv tanulásának lehetősége, KRESZ, a sport, a gyógytestnevelés, a középiskolára felkészítő foglakozások magyar és matematika tantárgyakból, a sakk és rejtvényfejtés, valamint a kézműves szakkörök.
Az iskola rövid története
Iskolánk évtizedek óta a város külterületi részének, a Daru-telepnek a kultúrcentruma a Veres Péter Emlékpark szomszédságában. 1924-ben itt szervezték meg az első elemi népiskolát. 1927-ben vált önálló intézménnyé. Első neve Daru-telepi Állami Általános Iskola volt, aztán Daru-telepi Általános Iskola, majd 2. sz. Általános Iskola, s 1994. március 15-től Bocskai István Általános Iskola. 2011. szeptember 1-jétől az összevont Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai István tagintézményeként működik.
Pedagógiai munkánk során fontosnak tartjuk a differenciált képességfejlesztést, az individuálpedagógia módszereinek alkalmazását. E tanulásszervezés ma is segíti a tanulási képességeikben korlátozott (SNI, BTM) tanulók fejlesztését, felzárkóztatását és a hátránykompenzálást. Az egyéni fejlesztés sikeresebb megvalósítását szakvizsgázott fejlesztő pedagógusok és gyógypedagógusok biztosítják.
Módszertani kultúránk megújítását állandó önképzésekkel, továbbképzésekkel biztosítjuk.
Iskolánkban kiemelt fontosságot tulajdonítunk a művészeti nevelésnek és oktatásnak. Korán felismertük a drámapedagógia személyiségfejlesztő hatását, tanórai és tanórán kívüli hatékony alkalmazását, melyet három szakvizsgázott drámapedagógus koordinál.
Évek óta szervezzük az „Aranyszáj” olvasási és szépkiejtési versenyt kisiskolásoknak, valamint a KGYTK regionális döntőit.
A pápai kutatóközpont felkérésére 2009-ben kutatóiskolai szerepet vállaltunk Az olvasás, a szövegértés és az internet pedagógiai tartalékainak feltárása című akciókutatásban 4 osztállyal és 15 pedagógussal vettük részt.
A TÁMOP 3.1.4./08./2. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben” című pályázat elnyerésével 2009/2010-es tanévben „A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése az óvodától a középiskoláig” elnevezésű projekt öt alsós és egy felsős osztályban került bevezetésre hét nevelő és 150 tanuló közreműködésével.
Az iskolánk számos pályázaton nyert, amelyekről a pályázatok menüpontban kaphat információt.