Komplex művészeti oktatás-nevelés
Tehetséggondozás – másképp
Iskolánkban drámaórákon, valamint néptánc, furulya, báb és kézműves foglalkozásokon segítjük tanulóinkat a hátránykompenzálás, tehetséggondozás és személyiség-kibontakoztatás területén. Legfontosabb célunk a tanulóink személyiségének minél sokoldalúbb fejlesztése.
Éppen ezért az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által kiírt pályázat szerencsésen találkozott iskolánk hátránykompenzációs elképzeléseivel, törekvéseivel.
A 2013-2014-es tanévben iskolánkból 4 pedagógus kapcsolódott be az OFI által meghirdetett „XXI. századi közoktatás-fejlesztés, koordináció projekt 3. „A nevelés-oktatás fejlesztése, komplex pilot programok” alprojektjébe.
Az alprojektben együttműködő szakemberek feladata az egész napos iskola tanórán kívüli tevékenységeinek támogatására készülő komplex nevelési-oktatási program kidolgozása volt.
A kutató-feljesztő programba való csatlakozásnak egy sikeres pályázati program elkészítése volt a feltétele. Végül az országból 9 iskola 34 pedagógusa került az OFI komplex művészeti nevelési-oktatási munkacsoportjába.
Munkájuk során abból kellett kiindulniuk, hogy a művészet a fejlesztésben nem cél, hanem eszköz (mozgás, zenei hangképzés, vizuális megjelenítés), valamint a fejlesztés különböző és sokrétű játékos gyakorlati tevékenységen keresztül valósul meg, s a világ egyetemességét, teljességét esztétikai élményeken keresztül próbálja megragadni.
A kollégák 1-2., 3-4. és 5-6. évfolyamra terveztek 3×45 perces komplex művészeti modulokat. Látogatóink ezekből a modulokból ismerhetnek meg néhányat.
Nagy Marianna