IPR

IPR

 

Az intézményünk kidolgozta, majd 2003. szeptember 1-től bevezette a hátrányos helyzetű tanulók integrációs és képesség kibontakoztató felkészítésének pedagógiai rendszerét.

Törekvésünk, hogy a tanulók szociális és kulturális hátrányait a nevelő-oktató munka során kompenzálni tudjuk, és esélyegyenlőséget biztosítsunk számukra.

Az iskola programjában a kultúra teljes rendszerére építve számos olyan szükségletkielégítő tevékenységet szervez, mely segíti a tanulók személyiségének kibontakozását, tágítja érdeklődésüket, felkelti ambícióikat, motiválttá teszi őket. A kötelező tanórai foglalkozásokat változatos tevékenységi formák egészítik ki: bábozás, drámajáték, színjátszás, furulyázás, néptánc, sakk, mesefoglalkozás, kézművesség, sportfoglalkozások, médiaismeret, könyvtári foglalkozások, informatika, környezetvédelem, stb.

Az integrációs és képesség kibontakoztató felkészítés során kitűzött célok:

– Együttnevelés, előítélet-mentesség biztosítása: egymás iránti elfogadottság, kulturált viselkedés szabályainak betartása.
– A hátránykompenzálás és tehetséggondozás során a tanulók sikerességének elősegítése, képesség és tudásszint emelés.
– Az óvodából az iskolába, az alsó tagozatból a felső tagozatba való zökkenőmentes átmenet biztosítása.
– A tanulás iránti motiváltság erősítése, stabilizálása.
– A kommunikációs készségek fejlesztése, személyiségfejlesztés.
– Folyamatos fejlesztő értékelés megvalósítása.
– Továbbtanulási esélyek biztosítása a pályaorientációs program alkalmazásával.
– Az együttműködő partnerek bevonása az oktatás folyamatába, a szülőkkel való együttműködés további erősítése.

Az IPR pályázatból megvalósuló programok:

• Óvoda – iskola átmenetet támogató tevékenységek:
– Vers – és prózamondó versenyeken való részvétel
– Bemutató foglalkozásokon való részvétel
– Nyílt napok leendő első osztályosoknak és szüleiknek
– Közös szakmai fórum szervezése

• Pályaorientációs programok
– Pályaválasztást segítő előadások, tréningek szülőknek, tanulóknak.
– Versenyen való részvétel: Veres Péter Napok
– Sportprogramokon való részvétel
– 8. osztályosok napja

• Szociális hátrányok enyhítését elősegítő programok
– Színházlátogatások szervezése
– Sportrendezvények szervezése
– Farsang
– Kulturális gálaműsor
– Gyermeknap
– Pünkösdi király/né választás
– Osztálykirándulások

• Együttműködések és partneri kapcsolatok erősítése
– Szemétszedési akció
– Környezetvédelmi vetélkedő
– Egészségnap szervezése
– Rendhagyó énekóra- zeneiskolai hangszer bemutató

Az IPR pályázati rendszeréből adódóan évről- évre jelentősen javultak az iskola tárgyi feltételei.
Az osztálytermek otthonosabbá tétele, a komfortélmény megteremtése érdekében új padok, székek, szekrények, szőnyegek, függönyök, fejlesztő játékok, oktatást segítő taneszközök kerültek beszerzésre.