Pénz7

Témahetünk célja a pénzügyi kultúra játékos, élményalapú fejlesztése, a témahét tanórán kívüli programjai is ezt támogatják.

2.a
A fizetőeszközök, a pénz történetét jártuk körbe egy ismeretterjesztő összeállítással. Ezt követte a PÉNZ7-próba, ahol csapatokban rejtvényeket és a gyakorlati életben hasznosítható matematikai feladványokat oldottak meg a gyerekek. Végül egy Daru tallér 2023 feliratú aranytallért készítettünk dombornyomás technikával, hogy emlékezetessé tegyük a PÉNZ7 eseményeit és ismereteit.

2.b
A tanulók megismerkedtek a pénz történetével, majd interaktív feladatokat oldottak meg ezzel kapcsolatosan. Ezt követően saját bankjegyeket terveztek, amelyeket egy lista összeállítása után a különböző kisboltokban el is költhettek. A boltok bezárása után a boltvezetők megszámolták a bevételt, és megállapították, hogy melyik boltnak volt a legnagyobb forgalma.

1.b
Ellátogattunk a boltba, tömeget mértünk. Összehasonlítottunk 1 kenyeret, 1 csomag lisztet  és 3 narancsot,  hogy milyen a  súlyuk.
Ehhez a pénzhez már elkészítettünk papírból egy gomba alakú perselyt. Előtte megismertük a Tücsök és a Hangya történetét, amelyből megtanulhatták a gyerekek a takarékosság, az előre tervezés fontosságát.
Bankot alapítottunk. Megterveztük a pénzünket. Gazdaságilag jól állunk😄, a legnagyobb címletünk a 10 batkás. A bank vezetője Vadász Levente Medox 1M batkával.

1.a
Tegnapi napon megismertük az országok pénzeit, a magyar forintot, majd szöveges feladatokat oldottunk meg, amiben vásárlásról volt szó.
A mai napon pedig kincskereső térképpel, csoportmunkában kincskeresés volt. A kincs a technika órára szánt mintadarabban, a perselyházikóban volt elhelyezve, melyet technika órán közösen el is készítettünk.

3.a
A gyerekek megismerkedtek a forint történetével, majd a napjainkban használatos címletekkel, érmékkel. Sorba rendezték ezeket a pénzeket, majd kiszámolták, hogy mennyi pénzük lenne, ha valamennyi ma használatos pénzből egy-egy darab lenne a pénztárcájukban.
Ezután párban, kis csoportokban dolgoztak a gyerekek:
– Pénzzel, pénzköltéssel kapcsolatos szólásmondások közül kellett kiválasztaniuk azokat, amelyek segítenek az embereknek, hogy céljaik teljesüljenek.
– Megnevezték és leírták a papírpénzeken szereplő történelmi személyek nevét.
– Reklámújságokból vágtak ki fényképeket, a vásárlási limit 1000 Ft volt. „Vásárlás” közben becsülniük kellett, majd írásbeli összeadással pontosan ki kellett számolniuk a fizetendő összeget.
Játékpénzzel fizettek egymásnak.
– Zöldségstandot alakítottak, beárazták az árukat a gyerekek. Az eladónak a fejben számolás, a vevőknek a visszajáró pénz kiszámolásában kellett jeleskedniük.

4.a

A témahéten a 4. a osztály megismerkedett a pénz történetével. Beszélgettünk arról milyen lenne egy pénz nélküli világban élni. Majd a takarékosság jegyében csoportokban  élethelyzeteket, feladatokat oldottak meg a gyerekek. A jó megoldásokért tallérokat kaptak, amelyeket betehettek a bankba kamatozni, vagy elkölthették bizonyos ajándékokra, kedvezményekre. A végén összesítettük melyik csoport  lett a legtakarékosabb.
A matematika óra témája a vásárlás volt. A gyerekekkel megbeszéltük, hogyan induljunk el vásárolni, mit vigyünk magunkkal, hol érdemes vásárolni, mire figyeljünk. Ezt követően játékos feladattal ellenőriztük le a tudatos vásárlással  kapcsolatos ismereteiket.
Végezetül csoportokban társasjáték segítségével a pénzhasználatot gyakoroltuk, minden csoportban egy bankár irányította a játék során megszerzett illetve elköltött pénz mozgását.

Felső tagozaton:
Az órák témája a biztonságos, korszerű pénzkezelés volt, erről videófilmet néztünk meg. Majd beszélgettük arról, hogyan milyen eszközökkel lehet fizetni, mire használhatjuk a bankkártyát, mire figyeljünk online vásárláskor. Az óra végén Kahoot kvíz megoldásával mérték össze a témával kapcsolatos ismereteiket a gyerekek.

További fotók: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.614053480733676&type=3

You may also like...