Digitális Témahét – Élményekben gazdagon
A 3-6. évfolyamos tanulók izgalmas feladatokon keresztül nyertek betekintést az idei Digitális Témahétbe. A hét célja a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése, valamint a digitális eszközök tudatos használatára való figyelemfelhívás volt.
Alsó tagozaton a gyerekek saját kisfilmet alkottak a víz körforgásáról; a robotika szakkör résztvevői egy működő vízimalmot építettek LEGO-elemekből; tanórákon a Kahoot és a Quizizz alkalmazásokkal mérhették össze tudásukat párban vagy csoportban; matematikaórán padlórobot segítette a gyerekeket az írásbeli osztás gyakorlásában; online sétáltak az iskolától kijelölt pontokig; a PlantNet alkalmazás segítségével 12 növényfajt azonosítottak az iskolaudvaron, ami igazi kis természetkutató kalanddá vált számukra.
Az 5. és 6. évfolyam tanulói a mesterséges intelligenciát is segítségül hívták: a ChatGPT közreműködésével tavaszi jeleneteket álmodtak meg, amelyek alapján képek készültek. Emellett saját QR-kódokat is alkottak, melyek mögött versrészletek bújtak meg, a negyedik osztályos tanulók feladata volt a kódok leolvasása után a teljes költemény összeállítása.
A hét zárásaként közösen gondolkodtak el a digitális eszközök előnyeiről és hátrányairól, majd elkészítették a „Digitális Egészség Piramist”, amely segíti őket eligazodni a tudatos digitáliseszköz-használat világában.
Izgalmas, tanulságos, és mindenekelőtt élménydús hét volt ez a gyerekek számára!
Galériánkat IDE KATTINTVA tekinthetik meg…
